חדשות הבריאות

חשיפה: מדוע ישראלים מכל הארץ נוהרים לבצע השתלת שיניים דווקא במרפאה קטנה ושכונתית בהוד השרון

מסתבר שמאות ישראלים מכל הארץ בוחרים להגיע דווקא למרפאת שיניים שכונתית - אותה מנהל ד"ר דניאל רם - על פני קופות החולים או מרפאות מפוארות כדי לעבור השתלת שיניים. למה זה קורה? יצאנו לבדוק.

ד"ר דניאל רם - מנהל המרכז הרפואי "מזור"

אביב גרינברג | 15.1.24

כשמגיעים למרפאת מזור, אותה מנהל דר' דניאל רם ברחוב חנקין שבהוד השרון, קשה להבין מדוע ישראלים מכל הארץ בוחרים להגיע דווקא לכאן - למרפאה שכונתית במרכז מסחרי מטופח וקטן, שמחירי השתלות השיניים בה אינם זולים יותר ממקומות אחרים, לעבור את תהליך השתלת השיניים. אבל הפגישה עם דר' דניאל רם פותרת לפחות חלק מהחידה. דר' רם אדם שומר מסורת, אב ל-6 ילדים, נשוי לרות העובדת גם היא כשיננית במרפאה.

"מאז ומתמיד האמנתי שבהשתלות שיניים ניתנה לי הזכות לקיים את המצווה 'ורפא וירפא'. אני אדם דתי, שאוהב ומחובר מאוד ללימוד תורה. למעשה, המשך הפעילות שלי כמנהל הרפואי במרפאה מהווה קשר ישיר לאמונה האישית שלי והערכים שלי. זו זכות גדולה מבחינתי לתת למישהו שעד לא מזמן חש חוסר ביטחון לחייך או אפילו לאכול מה שהוא אוהב, את היכולת להחזיר את הזמן אחורה. להעניק לו בחזרה משהו דומה מאוד לשניים שהשם נתן לו", אומר דר' רם.

אתה נחשב לאחד מהרופאים המוכשרים בתחום. יש לך מעל 20 שנה של נסיון, הובלת את תחום השיקום על גבי שתלים ב"מכבי דנט" ואתה מדריך סטונדטים לרפואה. יכולת לנהל מרפאה גדולה בתל אביב, למה בחרת דווקא במקום שכונתי בהוד השרון?

"בשבילי זו הבחירה הטבעית. בחרתי לעבוד עם מעט פציינטים שאני מעריך ואוהב... וכמובן בתנאים שלי. המטרה שלי בחיים היא לא עבודה מסביב לשעון אלא שילוב בין לימודי התורה לעולם המקצועי שאותו אני גם אוהב".

צפו בסרטון וידאו עם מטופלים שמספרים על תהליך השתלת השיניים אצל על ד"ר דניאל רם

מה לגבי טיפול השתלת שיניים על איזה שיטה או טכנולוגיה אתה ממליץ?

"אני חושב שהבשורה האמיתית בשנים האחרונות זו ההדמיה התלת מימדית בה אנחנו משתשים גם במרפאה. זו היכולת לבנות תוכנית טיפול על גבי מחשב ולקחת בחשבון את מבנה הלסת ועובי העצם של המטופל עוד לפני שמתחילים בתהליך. אצל חלק גדול מהפציינטים זה עשוי לקצר תהליך של חודשים ליום אחד בלבד".

אז זה הטיפול שאתה ממליץ עליו להשתלת שיניים? הדמיה תלת מימדית?

"תראי אני לא יכול להמליץ לכולם על טיפול כזה או טיפול אחר. אני חייב קודם לראות את הבן אדם. אני חושב שזו גם הבעיה שנוצרה היום בכל התחום הזה של השתלות שניים. מרפאות בכל הארץ רוצות לקדם את עצמן - וזה בסדר גם אני הרי עושה את זה - אבל זה יוצר בילבול מאוד גדול אצל מטופלים כשאומרים להם שהם חייבים טיפול כזה או טיפול אחר."

"טיפול שיניים זה עניין מאוד רגיש לרוב האנשים. לצערי הרבה מאוד פעמים בתחום שלי שוכחים שעומד מולך בן אדם. לכן כמשהו נפגש איתי בפעם הראשונה אני קודם כל מנסה להבין מי הבן אדם שעומד מולי. איך הוא מרגיש, מה רוצה להשיג . רק אחרי זה אני בודק ויכול לראות ברמה המקצועית מה אפשר לעשות."

למה לדעתך אנשים כל כך מפחדים מטיפולי שיניים?

"זה יכול להיות בגלל שבן אדם עבר טיפול לפני הרבה שנים ואז לא הייתה את הטכנולוגיה המתקדמת שיש היום בתחום האלחוש וההרדמה… או שזה גם יכול להיות שהוא קיבל טיפול מרופא שמקרה הזה לא כל כך התחשב בו. זו הסיבה שלפני שאני מתחיל בטיפול אני קודם כל מקשיב לבן אדם. גם אם הטיפול לוקח קצת יותר זמן כי הפציינט זקוק לזה …. זה בסדר. אנחנו בכוונה תחילה מקבלים מעט פציאנטים ולכן אנחנו יכולים גם להקדיש להם את מלוא תשומת הלב".

למה אתה חושב שאנשים מגיעים לעבור טיפול השתלת שיניים מכל ארץ - אני אפילו שמעתי על מישהו מאילת - דווקא למרפאה השכונתית הזו בהוד השרון?

"רק שתדעי שיש מישהו שהגיע אפילו מארצות הברית לעבור כאן השתלת שיניים". אומר הדוקטור בחיוך מבוייש. "האמת היא שאני לא יודע אבל אני חושב שזה בגלל ההרגשה שהם מקבלים כאן. זה שכתוב כאן 'מרפאת שיניים בתפיסה משפחתית'". הוא מצביע על הלוגו מחוץ לדלת המרפאה. "זה לא סתם סלוגן. אשתי רות עובדת כאן כשיננית וסייעת שלי. הבת הגדולה שלי עדן גם עוזרת. מאחר ואנחנו בוחרים לעבוד עם מספר מצומצם של פציאנטים הם מריגשים ומבינים כמה הם חשובים לנו."

ולקוראים שלנו שרוצים עוד פרטים, איך אפשר ליצור איתך קשר?

הירשמו עכשיו לרשימת ההמתנה להשתלת שיניים אצל ד"ר דניאל רם - מרפאת מזור

*אין לראות בהרשמתך כל התחייבות מצד המרפאה לקבל אותך כמטופל.

כתובת המרפאה: רח' חנקין 12 הוד השרון

הערה חשובה: הכתבה הנ"ל הינה כתבה פרסומית. אין במידע הנ"ל תחליף ליעוץ רפואי אישי ומקצועי.

כל הזכויות שמורות למרפאת מזור | טל' 09-799-7070 | רח' חנקין 12, הוד השרון